|
Opozicijos pareiškimas kovo 29 d. posėdyje. Panevėžio prisikėlimas atidedamas.
Opozicijai tiesiog privalu įvertinti pirmųjų mero ir jo pasirinktojo administracijos direktoriaus darbo metų ataskaitas. Nenoriai darome tai. Ko gero, patys vadovai vertina pastarąsias gana atsargiai, nes skyrė laiko jų svarstymui beveik posėdžio pabaigoje. Ir mes sakome tą patį : jeigu pavadintume tas ataskaitas administracijos skyrių ataskaitų rinkiniu, tai nebūtų netiesa. Nes triukšmingai anonsuotas vienintelis abiejų vadovų sumanytas darbas, turėjęs karūnuoti pirmuosius metus – administracijos pertvarka - taip ir nebaigtas. Tarybos sprendimas, nuo kurio opozicija atkalbinėjo kaip nuo pernelyg neparuošto, neįvykdytas. Ankstesnės Tarybos pradėtų darbų tęsimo kaip ir nederėtų pervertinti, nes jeigu jau to nesugebėsi daryti – tai ką išvis sugebi ? Tiesa, kai kurios ministerijos iki šiol stebisi naujos Panevėžio valdžios energija griauti ir versti balta į juoda, o juoda į balta... Naujų darbų pradžios net horizonte nesimato. Tai supranta net artimoji aplinka, todėl prieš posėdį valdžiai mestas partneriškos žiniasklaidos gelbėjimosi ratas – dėl to, pasirodo, kalta opozicija, nedirbanti už vadovus ir neįkraunanti jų idėjomis. Taip ir baigtume miesto vadovų darbo vertinimą – niekuo, jeigu ne prisiminimai apie pompastiškus valdančiojo judėjimo KARTU ir jo vadovų praeito pavasario pareiškimus apie laukiantį Panevėžio atgimimą, apie idėjų kupiną komandą, apie pagarbą miesto bendruomenėms ir jų nuomonei ir daugybę ir t.t. ir pan. Net Prisikėlimo vardą buvo išdrįsta pasisavinti. Todėl sakome – žiūrint iš šių pažadų bokšto, pirmieji darbo metai atrodo blogai. Ir turintis vainikuoti šiuos metus darbas – dviejų miesto mokyklų uždarymas - yra tų metų vertas. Opozicija kviečia sustoti, kol nevėlu : mūsų tikslas – ne mažinti mokyklų skaičių, kai mažėja mokinių, o imtis priemonių, kad mokinių daugėtų. Gi viena svarbiausių gimstamumo skatinimo priemonių yra saugių mokymo ir ugdymo sąlygų vaikams sudarymas. Jokio populizmo, tik sociologiniai tyrimai. Jeigu netikite mumis - tai jums, valdantieji, gali patvirtinti jūsų kolegė, judėjimo KARTU narė, mažų mokyklėlių be tinkamų higieninių sąlygų gynėja netolimoje praeityje, mokytoja Birutė Valkiūnienė, kuri, norime tikėti, padarė ir padarys viską, kad sustabdytų šiuos griaunančius sprendimus. Kaip tai bebūtų sunku suprasti ir priimti, bet jeigu mylime savo miestą ir jo žmones, švietimo pertvarkos prioritetu niekaip negali būti net pats racionaliausias pastatų panaudojimas, o tik optimalios, saugios ir inovatyvios mokyklos sukūrimas. Ne didžiausios ir ne tokios kaip visi.
Z.KUKURAITIENĖ. Švietimo reforma ar paprasčiausias mokyklų uždarymas?
Skambiai įvardinta švietimo reforma mūsų mieste yra paprasčiausias ir prasčiausias planas uždaryti “Nevėžio” pagrindinę mokyklą. Nejaugi amžiną pavasarį žadėjusios miesto Tarybos daugumos galvose “pasigamina” tik tokie sprendimai - uždusinti opoziciją ir uždaryti mokyklą. Nežinia, kuo nusikalto “Nevėžio” pagrindinė mokykla valdančiajai daugumai, kad naikinimo buldozeris įjungtas “Nevėžio” mokyklos, pastatytos gražioje, ramioje vietoje, turinčioje geriausią mieste sporto salę, prašmatnią aktų salę, ir kas svarbiausia - išskirtinę ateities viziją, prieigose.
Praėjusioje kadencijoje socialdemokratai rezgė planą ją uždaryti, o dabar P.Urbšio koalicija perėmė “neįkainojamą” planą. Tik ar daug sugebėjimų reikia tokiam planui sukurpti? Opozicija neginčija fakto, kad pertvarka reikalinga, tačiau nelinkusi žvelgti tik tokiu trumparegišku žvilgsniu - uždaryti, suardyti. Tai gal prieš priimant sprendimą uždaryti “Nevėžio” pagrindinę mokyklą, vertėtų susidoroti su jau esančiomis, atsiradusiomis uždarius “Verdenės” mokyklą, problemomis? O jeigu dar pridėjus nebaigtos Pilėnų mokyklos problemas? Bet gal Pilėnų mokyklos problema nėra problema? Antraip jau praėjusioje kadencijoje ji galėjo būti išspręsta, bet pasirinktas lengviausias kelias, nuo kurio griuvėsių nesumažėjo. Kas galėtų paneigti, kad saugoti griuvenas už 35 tūkstančius eurų per metus apsimoka ?
Jau girdime, kaip valdantieji burnoja opoziciją, kad ši tik kritikuoja, tačiau nieko nesiūlo. Šiaip jau opozicija nenusiteikusi ir neprivalo dirbti už valdančiają daugumą, jos pareigos yra kitokios, tačiau, matydama, kad valdantieji nesugeba pateikti realių sprendimų, siūlo į vieną “Nevėžio” pagrindinės mokyklos pastato dalį įkelti Jaunimo mokyklą ir Suaugusių mokymo centrą. Akivaizdu, kad pastarajam aiškiai nereikalingos didžiulės buvusios “Gabijos” mokyklos patalpos - vakarais ten įsižiebia langai vos viename iš aukštų. Sakote, liktų visas mokyklos pastatas. Taip, liktų, bet jis labai lengvai galėtų būti pritaikomas archyvui, kuriam senokai nerandama vietos, ar atviram jaunimo centrui, kurio vizija plevena valdančiųjų galvose jau metai ir galimai verčia juos rasti ką nors iš kur nors iškeldinti. Tuojau pamatysime kas ir kaip.
Beje, į “Verdenės” mokyklos patalpas raginame kuo greičiau perkelti Moksleivių namus. Nejaugi mūsų vaikai nenusipelnė tinkamų patalpų užsiėmimams? Vertėtų pagalvoti, kad Moksleivių namai dirbtų ir vasarą. Čia nestigtų jaunųjų sportininkų, šokėjų ir turistų. Tačiau kol nesuvoksime, kad mūsų vaikai nori aktyvios veiklos ne tik mokslo metu, bet ir per atostogas, tol valdantieji ir opozicija kalbėsimės skirtingomis kalbomis.
Brendant toliau į švietimo reformos platumas akivaizdu, kad nieko nelaukiant privalu sumažėjusios “Senvagės” progimnazijos patalpas atiduoti augančiai Sporto mokyklai. Nejaugi valdančioji daugumai ši problema neegzistuoja tik todėl, kad jai vadovauja socialdemokratas? Nejaugi faktas, kad “Senvagė” neturi perspektyvos nuo tos dienos, kai jos bazėje įsteigta Sporto mokykla, jau nieko nebereiškia? Todėl valdančiajai daugumai drąsiai sakome, kad pravartu įsiklausyti į miestiečių ir opozicijos siūlymus bei nustoti imituoti reformatorius. Atsigręžkite, žvilgtelėkite į savo nuveiktus darbus ir pamatysite, kad faktai byloja, jog esate prasti vadybininkai ir nesate lyderiai. Laukti ateinant ankstesnių valdžių suplanuotų ES pinigų ir uždarinėti švietimo įstaigas daug gebėjimų nereikia. Kai sau tai pripažinsite, nebus sunku suprasti, kodėl opozicija priešinasi jūsų teikiamai švietimo reformai. Opozicija nori, kad mūsų mieste būtų gera gyventi ne tik išrinktųjų ratui, bet visiems.
Opozicijos vardu - Švietimo ir mokslo komiteto narė Zita Kukuraitienė
Z.Kukuraitienė. Apie rinkodarą ir dar kai ką
Apie rinkodarą ir dar kai ką
Nesu įtarus žmogus, tačiau kartais, išgirdusi nepamatuotą pyktį ir nenorą išgirsti, kodėl siūlomas vienas ar kitas sprendimas, net pagrįstas moksliniais argumentais, imi abejoti pykstančio žmogaus kompetencija ir sveiku protu. Ilgai svarsčiau : ar reikia išsakyti viešai tai, ką iš savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos išgirdome Švietimo, mokslo komitete svarstydami 2016 m. biudžetą. Bet nusprendžiau, kad rinkėjas turi žinoti, nes kitaip ims ir patikės, kad valdžioje esantys yra genialūs. Drįstu pasakyti, kad šiųmetinis biudžetas sudarytas labai neprofesionaliai. Pabandyta Tarybos narius ir miestiečius supainioti tarp sąvokų, skaičių bei užliūliuoti gražiuose programų aprašymuose. Viena 2015 m. programa pavadinta visiškai keistai „Rinkodaros, turizmo ir viešųjų ryšių programa“. Savo abejones išsakiau ir pasiūliau pataisyti, kad neatrodytume visiški neišmanėliai, ką reiškia pats žodis RINKODARA. Iš diskusijos su administracijos direktoriumi, tapo aišku, kad žmogus ne tik kad nesupranta žodžio reikšmės, bet ir apskritai, kam kuriama tokia programa, ir ko ja siekiama. Primenu, kad rinkodara yra pardavimo strategijos organizavimas ir vykdymas. Tai paprasta ir elementaru. Kai programa pavadinama „Rinkodaros ir viešųjų ryšių“ dar galima patylėti, tačiau kai prikabinamas ir turizmas – jau tylėti nevalia. Rinkodara reikalinga ne tik turizmo sričiai, bet ir visoms kitoms lygiai taip pat. Juolab kad „Rinkodaros, turizmo ir viešųjų ryšių programa“ savo tikslu paskelbia: „Panevėžio, kaip regiono lyderio, įvaizdžio formavimas“. Nagrinėjant ją toliau, kyla dar įdomesnės mintys. Šiam tikslui pasiekti pagrindinis dalykas – „Cido“ arenos koncesijos mokestis, kuris sudaro 596,3 tūkst. eurų. Nebenoriu nieko sakyti apie koncesijos mokestį. Jis toks yra ir čia mes galime daugžodžiauti apie jo dydį ir kitus dalykus, tačiau kol sudaryta sutartis nesibaigs, vargu ar ką nepakeisi. Sutartis yra dokumentas ir privalome sutartinius įsipareigojimus vykdyti, kad ir kaip tai mums nepatinka ar atrodo neteisinga. Tačiau ką bendro turi „Cido“ arenos koncesija su kitais šios programos komponentais? Pasiūlius biudžeto programos sudarytojams pataisyti pavadinimą ir turizmą atskirti nuo rinkodaros bei turizmo paslaugoms pirkti padidinti lėšas, o sumažinti informacijos sklaidai, o tiksliau savireklamai, administracijos direktorius įsisiautėjo. Nei aš, nei, manau, kiti komiteto nariai nesuprato, kas sukėlė tokią Tomui Juknos emocijų audrą. Tiksliai pakartoti nesugebėsiu, tačiau jis užkaitęs pagąsdino, kaip jis imsiąs ir nenumatysiąs lėšų turizmo paslaugoms pirkti, ir energingai pasakojo apie kažkokius lankstinukus ant stalo ir rajono savivaldybės reklamą. Pabandžiau sureaguoti taikiai pasakydama, kad lankstukai ant stalo yra atgyvena ir yra veiksmingesnių, pigesnių bei šiuolaikiškesnių priemonių, bet tuo T.Jukną visiškai įsiutinau. Esu įsitikinusi, kad Panevėžiui, išsikėlusiam ambicingą regiono lyderio tikslą, niekaip nepavyks to padaryti su tokiomis samdomo direktoriaus ambicijomis ir už 26 tūkst. eurų. Net kelis kartus mažesnės savivaldybės numato didesnes lėšas. Taigi patariau direktoriui pačiam pasinaudoti galimybe pasimokyti vadybos iš 19,2 tūkst.eurų, pasiskirtų 2016 m. biudžete administracijos kvalifikacijai kelti. Visi turime tobulėti ir mokytis, nes gyvenimas nestovi vietoje, tačiau administracijos direktorius su tokiu menkučiu vadybinės patirties bagažu, privalo mokytis mažų mažiausiai su tokiu pat įkvėpimu, su kokiu aiškino apie popierinio lankstuko svarbą turizmui.
Z,Kukuraitienė. Apie administracijos pertvarkos ypatumus.
Padaryti pareiškimą paskatino ne kas kitas, o mero pasisakymai žiniasklaidoje, kaip miesto valdančioji dauguma yra skriaudžiama ir jai šlykštūs padarai – opozicija - neleidžia dirbti ir priešinasi savivaldybės administracijos reformai. Drąsiai ir atvirai sakome, kad ir prieš rinkimus sakėme , ir po rinkimų sakome, kad savivaldybės administracijos reforma reikalinga. Tačiau tai, apie ką šiandien kalbame, toli gražu neatspindi gerų valdančiosios daugumos ketinimų reformuoti. Todėl nori nenori tenka ištarti genialiąją frazę “Kas gali paneigti, kad po visu šiuo sprendimo kratiniu >> nesislepia didelis noras į savivaldybės administracijos kėdes susodinti savus žmones. Juolab kad toks grūdas jau pasėtas – Socialinės paramos skyriuje sėdi 15 kategorijos koordinatorius, buvęs visuomeninio judėjimo Kartu rinkiminiame sąraše. Klestelėjo į kėdę ir nereikia nė jokio konkurso. Savas – prašom šiltą kėdę ir gerą algą. Gi tame pačiame skyriuje dirbančiai ir teisininko kvalifikaciją turinčiai sudegintosios mergaitės močiutei, priverstai klusniai aptarnauti žudiko artimuosius, pakeisti darbo vietą į mažiau streso keliančią - galimybių nėra. Meras teigia, jog reforma būtina. Mes tam neprieštaraujame, tačiau prašome pagrįsti reformos naudą ir tai, kad išsakyti žodžiai :”…mums labai svarbu užtikrinti administracijos darbo efektyvumą”, turėtų materialų pagrindą, kad ir opozicijai ir visiems panevėžiečiams būtų aišku – kas pagerėja, kai sujungiami du ar trys skyriai, perskirstomos funkcijos, kiek sutaupoma. Juk nuo to, kad iš 27 skyrių po reformos lieka tik 17, nėra jokia savaiminė gėrybė. Be to, žinant pasaką apie nukirstą drakono galvą, šiandien, kol nėra jokių pagrindimų, negalima teigti, kad TIKRAI sumažės valdininkų skaičius, o tuo labiau - pagerės miestiečių aptarnavimo kokybė. Tai gali būti tik optinė apgaulė. Taigi, gerbiamas mere, jūsų nuogąstavimai, kad atskiri Tarybos nariai elgiasi dviprasmiškai ir stengiasi išlaikyti senąją, nors ir prastai veikiančią struktūrą, yra absurdiški ir niekuo nepagrįsti. Mes norime, kad struktūra iš tiesų būtų efektyvi, pagrįsta finansiškai ir funkciškai, o ne kvepėtų lyg kokia užvakarykštė mišrainė. Primename, kad pastabas dėl struktūros optimizavimo opozicija yra išsakiusi komitetuose bei pritaria išdėstytosioms profesinių sąjungų. Taip pat kviečiame savivaldybės administracijos vadovus atsižvelgti į opozicijos siūlymą pradėti pertvarką nuo savęs, atsisakant be pagrindo nuo pirmosios darbo dienos savivaldybėje valdančiosios daugumos balsavimu skirtų priedų ir tęsti darbą miesto labui kaip ir dera - už atlyginimą. Tai, be abejo, sustiprintų visų politikų ir miestiečių tikėjimą gerais valdžios norais.
M.Leliukas. Opozicijos vardu - apie pertvarką administracijoje
Opozicija atkreipia daugumos dėmesį, kad bet kokia valdymo struktūra yra lyg namas – jis turi būti stabilus, pastatytas pagal tam tikras taisykles ir atitinkantis jo gyventojų poreikiams. Plytų krūva savaime netampa namu. Savivaldybės administracijos ,,namui’’ taikytini tie patys reikalavimai. Siūlomame projekte kai kurie langai įstatyti tiesiog į sieną, nešančiosios konstrukcijos horizontalios, o žaibolaidžio, kuris iš tiesų iki šiol veikė blogai, apskritai nebėr. Mes suprantame vadovų, turinčių vadovavimo trims - penkiems žmonėms patyrimą arba visai jo neturinčių, norą tiesiog sumažinti padalinių skaičių, net sujungiant šiaip jau niekaip nesujungiamas funkcijas. Jeigu padalinių stambinimas galėtų garantuoti valdymo kokybę – kodėl nesiūlote sukurti trijų padalinių : miesto ūkio, socialinių reikalų ir popierių tvarkymo ? Yra blogai dirbančių vadovų ar darbuotojų – juos keiskite, yra kitų problemų – jas spręskite, bet neprašykite palaikyti sprendimų, kuriais nesate tikri patys. Neplakite strateginių ir einamųjų klausimų krūvon – nes blogai bus sprendžiami ir vieni, ir kiti, o einamieji nulems strateginius. Jeigu aplinkosaugos ir kultūros paveldo klausimus atiduosite spręsti miesto ūkio ir teritorijų planavimo padaliniams – argi neaišku, kad pirmųjų neliks. Nedarykite teisės specialistų viešosios tvarkos padalinio patarėjais, kaip bausti miestiečius. Nestatykite žmogiškųjų išteklių valdymo į vieną gretą su kanceliariniais dalykais ir gręsiančių pavojų akivaizdoje nenaikinkite civilinės saugos funkcijos, o ją stiprinkite. Jeigu jums atrodo, kad investicijų skyrius dirbo blogai ir jį reikia sunaikinti – nesifotografuokite vykdomų ir užbaigtų projektų fone, o skyrių palikite ir sustiprinkite. Komitetų posėdžių metu išsakėme ir daugiau pastabų, įregistravome alternatyvų projektą, kviečiantį vadovus pertvarką ir lėšų taupymą pradėti nuo saves, todėl nesikartosiu, bet jeigu neišdrįsite pripažinti, kad mūsų siūlymas ekonomiškai efektyvesnis, o direktoriui Tomui Juknai dar reikia padirbėti prie administracijos struktūros – nebelyginkite savo meilės miestui su mūsų – tik laikas parodys, kiek miestiečiams kainuos neapgalvota pertvarka. O tada ir palyginsime.