Panevėžio STEAM centro sukurtos išskirtinės Kalėdų eglės – 3D spausdinimo iššūkio-konkurso nugalėtojos
Panevėžio regioninis STEAM atviros prieigos centras antrąjį įstaigos gimtadienį sutiko itin džiugiai – įstaigą pasiekė žinia, kad centro jaunųjų STEAM‘erių klubą lankanti mokinių komanda tapo 3D spausdinimo iššūkio-konkurso kategorijos „Geriausia mokymosi kelionė, suteikiant antrą gyvenimą daiktui“ nugalėtoja. Šį konkursą organizavo Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacija LINPRA.
Dalyvauti LINPRA iššūkyje-konkurse nusprendė Adelė, Elija, Barbora, Emma, Eglė ir Majus. „Užsiregistravę į konkursą, vaikai iškart kibo į darbus. Kartu su kitų būrelių mokiniais komanda rinko įvairius STEAM centro veikloms jau nebetinkančius daiktus ir svarstė, kaip būtų galima juos prikelti antram gyvenimui. Vaikams daug idėjų kilo apie sunaudoto 3D plastiko ričių panaudojimą, tačiau komanda, ilgai svarsčiusi, nutarė gaminti tvarias Kalėdų eglutes“, – pasakoja būrelio vadovė Simona Stasiūnienė.
Sidabro spalvos purškiamais dažais nudažytos skirtingų dydžių plastiko ritės tapo eglučių lajomis, kamienų dalis ir viršūnes vaikai projektavo kompiuterine „Tinkercad“ programa ir atspausdino 3D spausdintuvu. Eglutes papuošė integruotų STEAM užsiėmimų apie kristalizaciją metu sukurtais vaikų darbais – sodriai mėlynos spalvos žaisliukais-kristalais, išgautais iš vario sulfato neorganinės druskos ir snaigėmis, kurias atspausdino iš plastiko 3D spausdintuvu. Tvarias kalėdines eglutes vaikai dar padabino LED juostelėmis, kurias programavo mikrovaldikliu „Micro:bit“.
„Tokį iššūkį įveikti mokiniams yra labai naudinga. STEAM ugdymas jungia gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos dalykus, taigi mokiniai mokosi iššūkius spręsti pasitelkiant dalykų žinias, gilina komandinio darbo įgūdžius. Tokios veiklos ne tik įdomios, skatina kūrybiškumą, analitinį mąstymą, ugdo bendradarbiavimo įgūdžius ir praturtina komandos laisvalaikį, bet ir padeda mokiniams plėtoti technologinius įgūdžius, kurie gali būti naudingi ateityje. Visa tai reikšminga, rengiant ateities inovatorius“, – pasakoja Panevėžio švietimo centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vaida Repovienė.
„Jaunųjų STEAM'erių klubas – tai Panevėžio STEAM centre antrus metus veikianti neformaliojo ugdymo programa, skirta 3–4 kl. mokiniams. STEAM'eriukai mokosi projektuoti 3D objektus, turi prieigą prie 3D spausdintuvo, todėl gali peržengti teorijos ribas ir savo idėjas paversti realiais objektais, išspręsti realias inžinerines problemas“, – sako Panevėžio regioninio STEAM centro metodinio darbo vadovė Klaudija Pelanytė.
Panevėžio STEAM centro erdves puošia ir daugiau netradicinių eglučių: LED eglutė, sulituota iš elektronikos detalių, ir daugkartinės, iš medžio lentelių pagamintos Kalėdų eglutės, vaikų padabintos neįprastais žaisliukais, pagamintais iš elektronikos atliekų ir senų kompiuterio dalių.
Panevėžio švietimo centro inf.