Šiemet miesto biudžetas projektuojamas 28,5 mln. Lt mažesnis

Panevėžio miesto savivaldybės tarybai pristatytas 2012 metų miesto biudžeto projektas. Jį parengė administracijos direktorės Kristinos Vareikienės vadovaujama darbo grupė.
Ji vadovavosi Seimo patvirtintais 2012 m. valstybės ir savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Biudžeto sandaros, Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymais, iš dalies Panevėžio miesto plėtros 2004-2013 metų strateginiu planu, įstaigų prašymais, šiandienos aplinkybėmis bei situacija.
Pirmąkart Seimas patvirtino savivaldybių biudžetų finansinį rodiklį - prognozuojamas pajamas. Pasak Finansų ministerijos, jo tikslas - riboti savivaldybių skolas ir skolinimosi galimybes. Pakeista specialiųjų tikslinių dotacijų ir valstybės investicijų skyrimo tvarka.
„Parengti biudžeto projektą buvo sudėtinga, nes reikia net 100 mln. Lt daugiau nei prognozuojamos pajamos. Teko rinktis tarp poreikio ir galimybių. Kad galėtume išgyventi, turime taupyti ir kuo racionaliau naudoti lėšas, vykdyti struktūrines reformas - tik taip pasieksime geresnių rezultatų, sumažinsime skolų. Tačiau vien taupymo nepakanka. Būtina didinti pajamas. Biudžetą galėtų papildyti Savivaldybės kontroliuojamų bendrovių dividendai, naujos darbo vietos. Tad daugiausia vilčių dedame į pramonės parką. Pirmieji potencialūs investuotojai jau yra. Praėjusių metų pabaigoje su 3 bendrovėmis pasirašytos sutartys. Artimiausiu metu bus pasirašyta dar viena. Šių bendrovių investicijos sieks 113 mln. Lt, planuojama įkurti per 500 darbo vietų. Neabejoju, kad investuotojų bus dar daugiau, kai pramonės parkas gaus laisvosios ekonominės zonos statusą“, - sakė K.Vareikienė.
Tarybai svarstyti pateiktas biudžeto projektas - 204 mln. 63,7 tūkst. Lt pajamų ir 213 mln. 583,7 tūkst. Lt išlaidų. Taigi biudžeto deficitas – 9 mln. 520 tūkst. Lt. Jį sudaro paskolos investicijų projektams vykdyti. Biudžeto pajamos yra 28 mln. 575,3 tūkst. Lt mažesnės, nei Taryba patvirtino 2011 m. Mažėjimą sąlygoja nuo 119 mln. 196,9 tūkst. Lt pernai iki 105 mln. 549,8 tūkst. Lt šiemet sumažėjusios valstybės biudžeto dotacijos. Iš jų mokinio krepšeliui – beveik 4,2 mln., valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms – 9 mln. 319,1 tūkst., triukšmo žemėlapiui - 2 tūkst. Lt, iš Panevėžio apskrities perimtoms 4 įstaigoms išlaikyti - 134 tūkst. Lt. 14 mln. 928,2 tūkst. Lt sumažėjo lėšos savarankiškosioms funkcijoms.
Penai savivaldybėms skirta 61,6 proc. gyventojų pajamų mokesčio, 2012 m. - 61,32 proc. Viena iš pajamų savarankiškosioms funkcijoms mažėjimo priežasčių – savivaldybėms patvirtintos prognozuojamos pajamos. Rengdamos biudžetus Savivaldybės turi vadovautis šiuo rodikliu. Į jį neįskaitomos biudžetinių įstaigų pajamos, vietinės rinkliavos ir pajamos pagal Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymą. Panevėžiui patvirtintas prognozuojamas finansinis rodiklis - 87 mln. 251 tūkst. Lt. Jį padidinus 11 mln. 262,9 tūkst. Lt į finansinį rodiklį neįskaičiuotomis pajamomis ir biudžeto lėšomis asignavimai savarankiškosioms funkcijoms padidėjo iki 98 mln. 513,9 tūkst. Lt.
Trūkstant finansavimo būtiniausioms reikmėms nuspręsta neskirti lėšų biudžetinių įstaigų pastatų šildymui (numatyta tik 2,5 mln. Lt AB ,,Panevėžio energija“ perduotai skolai bankui sumokėti), 2 mėnesiams sumažinti asignavimai darbo užmokesčiui, lėšos prekėms ir paslaugoms, miesto tvarkymo darbams, kompensacijoms už lengvatinį keleivių vežimą, kai kurioms kitoms programoms, skoloms sumokėti (vien pernai Savivaldybė negavo net 12 mln. Lt planuotų pajamų).
Biudžeto išlaidos projektuojamos pagal 16 programų. Jos sudaro 96 proc. išlaidų. Likę 4 proc. – valstybei kaip bendrosios dotacijos kompensacija grąžinamos lėšos (6 mln. 64 tūkst. Lt, pernai - 3 mln. 142 tūkst. Lt) ir skola už šildymą (2,5 mln. Lt).
Daugiausia lėšų, kaip ir kasmet, numatyta švietimui - per 110 mln. Lt, socialinei paramai - 38 mln. 385,3 tūkst. Lt, miesto infrastruktūros objektų modernizavimui ir priežiūrai - 20 mln. 758,3 tūkst. Lt. Savivaldybės valdymo programai numatyta 17 mln. 579 tūkst. 220 Lt, iš jų beveik 7 mln. - paskoloms ir kitiems finansiniams įsipareigojimams mokėti.
Išlaidų struktūra: 121 mln. 392,1 tūkst. - darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui, 30 mln. 843,7 tūkst. Lt - socialinėms išmokoms, 6 mln. 785 tūkst. Lt - paskoloms ir palūkanoms, 9,52 mln. Lt - investicijų projektams finansuoti, 45 mln. 42,9 tūkst. Lt - visoms kitoms reikmėms.
Darbo užmokestis didėja tik vienai grupei - socialiniams darbuotojams (vidutiniškai 15 proc.). Tam Savivaldybė gaus papildomų lėšų.
Pasak Finansų ministerijos, šiemet bus įsisavinta didžiausia ES lėšų suma per visą šalies narystės ES laikotarpį. Todėl biudžeto projekte numatyta 4 mln. Lt (skolintų lėšų) investicijų projektams. Be to, planuojama panaudoti 5,52 mln. Lt ankstesnių metų nepanaudotų paskolų.
Biudžeto projektą svarstys visi komitetai. Jie teiks siūlymus, kuriuos įvertins Ekonomikos ir finansų komitetas. Tada projektas atiduotas taisyti Savivaldybės administracijai. Pataisytą biudžeto projektą tvirtinti Tarybai ketinama pateikti vasario 23 dieną.
Ryšių su visuomene skyrius