Mokymosi visą gyvenimą idėja Lietuvoje buvo pradėta aktyviau analizuoti 2001 m. svarstant Mokymosi visą gyvenimą memorandumą, o formaliai buvo įteisinta 2004 m., patvirtinus Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategiją. Mokymasis visą gyvenimą yra vienas iš Valstybinės švietimo 2013–2022 m. strategijos prioritetų.
2014 m. priimtame Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme numatyta stiprinti suaugusiųjų švietimo koordinavimą šalies ir savivaldybių lygiu, savivaldybėse paskirti suaugusiųjų švietimo koordinatorių, įtvirtinti suaugusiųjų pedagogo-andragogo profesiją. Taip pat didinti trečiojo amžiaus universitetų galimybes, diegti naujus suaugusiųjų švietimo finansavimo modelius.
Sėkminga šalies socialinė-ekonominė raida ir konkurencingumas tiek regioninėje, tiek ir globalinėje pasaulio rinkoje stipriai priklauso nuo suaugusiųjų švietimo plėtros ir jo vystymosi tendencijų. Pastebėta, kad žmonės, nuolat siekiantys tobulėti, ir nebūtinai tik profesinėje srityje, lengviau prisitaiko kintančioje darbo rinkoje, yra aktyvesni visuomenės gyvenime.
Taigi neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo paskirtis – suteikti teisines garantijas įgyvendinti įgimtą teisę visą gyvenimą ugdyti savo asmenybę, laiduoti asmeniui galimybę įgyti žinių ir gebėjimų, atrasti naujų gyvenimo prasmių, skatinti ne tik gerinti profesinius įgūdžius, bet ir kurti prasmingą laisvalaikį, būti aktyviu demokratinės visuomenės nariu.
Panevėžyje švietimo, kultūros įstaigos, nevyriausybinės organizacijos rūpinasi suaugusiųjų švietimu, ugdymu ir skatina nuolatinį tobulėjimą. Sėkmingai daugiau nei dešimtmetį veikia Trečiojo amžiaus universiteto Panevėžio fakultetas (TAU). TAU – tai savarankiška, nesiekianti pelno, visuomeninė neformaliojo suaugusiųjų švietimo institucija, vienijanti vyresnio amžiaus asmenis, neįgaliuosius ir jų globėjus, neribojant jų amžiaus ir išsilavinimo.