„Šok į tėvų klumpes“ Panevėžio „Vilties“ progimnazijoje
Ugdymo diena „Šok į tėvų klumpes“ – tradicinis renginys Panevėžio „Vilties“ progimnazijoje. Tik šiemet jis kitoks ir neįprastas, nes vyko nuotoliniu būdu gegužės 11–15 d. Tačiau tai nesutrukdė virtualiai apsilankyti tėvelių darbovietėse, pažinti jų profesijas.
1 a klasės mokiniai kalbėjo apie profesijų įvairovę, pasakojo apie savo svajonių profesiją. Atliko interaktyvias užduotis „Kokių profesijų atstovai ir kokius įrankius naudoja“, „Ką dirba šių profesijų atstovai?“, „Profesijų loto“.
1 b mokiniai aptarė įvairias jiems žinomas profesijas. Išskyrė profesijas, kurių atstovai dėvi uniformą. O pataisos pareigūno profesiją pristatė Elijaus Cedrono mama Ieva. Ji dirba Probacijos tarnyboje. Mama pademonstravo darbo uniformą, o ypač vaikus sudomino apsaugos priemonės, kurių gali prireikti pareigūnui lankant nuteistus nusikaltelius, atliekančius bausmę namuose. Apie mikrobiologo darbą, kaip laboratorijoje gaminami biologiniai reagentai, reikalingi COVID-19 viruso tyrimams atlikti, pasakojo Emos Vaitkevičiūtės tėvelis Tomas.
1 c klasės mokiniai kalbėjosi, kuo svajoja būti užaugę. Mokytoja pirmokėlius supažindino su internetine svetaine „Mukis“ ir viena mažiausiai vaikams žinoma, bet labai svarbia profesija – aplinkosaugininku, žiūrėjo filmuotą medžiagą.
1 d klasės mokinius su siuvėjo/dizainerio amatu supažindino ir vaikus piešti mokė Juozo Pronckiečio mama Almeda Pronckietė, kuri turi savo siuvimo saloną ir kuria drabužius. Po pamokos vaikai piešė savo svajonių profesiją.
2 a klasės mokiniai ir dauguma tėvelių virtualiai apsilankė Uliūnų pirtyje. Pirtininkė Evelina Smailienė, Lukmės Smailytės mama, supažindino su pirtininko profesija. Pirties kepurių įvairumas ir grožis stebino vaikus. Įdomu buvo stebėti, kaip rišamos vantos. Mokiams ir tėveliams labai patiko pasakojimas apie pirtininko profesiją, nes dauguma net nežinojo, kad tokia yra.
2 b klasės mokiniai dalyvavo virtualioje ekskursijoje į klasės mokinės Kotrynos Šimaitytės tėvelių ūkį – braškyną. Tėtis Danielius Šimaitis parodė didžiulius braškių laukus, laistymo sistemas, papasakojo apie darbus, kuriuos reikia nudirbti, kol uogos atkeliauja ant mūsų stalo, gamtos išdaigas, kurios gali pakenkti derliui ir apie kovą su įvairiausiais kenkėjais. Vėliau įvykusioje vaizdo konferencijoje tėtis atsakė į vaikų užduotus klausimus.
2 c klasės vaizdo pamokoje svečiavosi mokinės Elzės Rasiulytės mama Indrė Rasiulė, kuri papasakojo apie Elzės tėčio, Aido Rasiulio, šiuo metu atliekančio vidaus apdailos darbus mūsų progimnazijoje, profesiją, kaip ją įsigyti ir kokių gebėjimų reikia šios profesijos žmogui. Elzės tėtis yra apdailininkas (statybininkas), jis tinkuoja, dažo, klijuoja apdailos plyteles, apmušalus. Mokiniai žiūrėjo nuotraukas, kaip dabar atrodo mokyklos vidaus patalpos ir buvo labai nustebę, nes viskas pasikeitę.
3 a klasės mokiniai žiūrėjo ir aptarė filmą „Aplinkosauga“, kurio metu susipažino su aplinkosaugininko profesija.
3 b klasės mokiniai rinko informaciją ir ruošė medžiagą apie laivus ir jūreivio profesiją. Grupėmis mokiniai ruošė pristatymus. Karolis Misevičius pristatė savo pranešimą apie laivą, kuriame keletą metų dirbo jo tėtis. Emilis pristatė Titaniko istoriją, kurią iliustravo piešiniu.
3 c klasei pamoką vedė Vilma Jurgelionienė, Paulinos Jurgelionytės mama. Vilma domisi floristika, tapyba, todėl ir vaikams papasakojo bei parodė, kaip išgauti įvairias faktūras tapant augalais. Mokiniai sukūrė spalvingus paveikslėlius.
3 d klasės mokiniai rašė rašinėlį „Kuo būsiu užaugęs“, žiūrėjo filmukus „Prisimatuok profesiją“ apie statybininko ir maisto technologo profesijas.
4 a klasės mokiniai susipažino su IT inžinieriaus ir programuotojo profesijomis. Žiūrėjo filmukus mukis.lt svetainėje.
4 b klasės mokiniai iš tėvelių, senelių ėmė interviu, pokalbius apie jų profesijas nufilmavo ir pristatė klasės draugams. Paaiškėjo, kad daugiausia yra mokytojų, gydytojų ir buhalterių. Išsiaiškino, kokių kompetencijų reikia norint dirbti šiuos darbus, kodėl norėtų ar nenorėtų keisti šios profesijos ir kt. Ketvirtokai dar dalyvavo nuotolinėje Lietuvos nacionalinio dramos teatro edukacinėje pamokoje. Ją vedė teatro ir kino aktorius Gediminas Rimeika. Ketvirtokai Gediminui uždavė įvairiausių klausimų, pvz., kas paskatino tapti aktoriumi, kokių savybių reikia turėti norint būti aktoriumi, kaip reikėtų mokytis tekstą mintinai, ką veikia laisvalaikiu ir kt. Taip pat 4 b klasės mokiniai atliko kūrybinį darbą „Nebūta profesja“.
4 c klasėje vyko ugdymo karjerai ir lietuvių kalbos integruota veikla. Jos metu mokiniai kalbėjo apie tėvelių profesijas, jų svarbą, reikalingumą žmonėms. Elektroniniame vadovėlyje skaitė ir analizavo Danielio Nepo kūrinį „Šniukštinėtojai laive“, aptarė policininko, ugniagesio-gelbėtojo, kinologo profesijų svarbą, ypatumus, svarstė, kokias savybes reikia ugdytis nuo pat vaikystės, kad suaugę galėtų tapti šių profesijų atstovais.
4 d klasės mokiniai aptarė, kad profesijos pasirinkimas dažnai labai sunkus, reikia gerai pažinti save, todėl atliko testų „Profesijų mozaika“. Per dailės pamoką kiekvienas pabandė savo profesiją nupiešti.
5 a klasės mokinių klasės valandėlėje svečiavosi Eriko Stružo mama – Panevėžio kraštotyros muziejaus fondų saugotoja Rasa Stružienė. Ji supažindino penktokus su muziejininko profesija. Kas yra muziejus, ką veikia muziejininkai, kam jų darbas reikalingas? Kaip atrodo muziejininko darbas nuotoliniu būdu? Vaikai Eriko mamos darbą vaikai pavadino „istorijos detektyvo darbu“, nes buvo pasakojama kaip tenka ieškoti pastatų, vietų, įvykių iš praeities, kurių pėdsakų mūsų dienomis nebeliko arba jie labai pasikeitė, kaip kruopščiai reikia tikrinti duomenis, nes jie lieka ateičiai.
5 b klasės mokiniai virtualiai susitiko su klasės draugo Dovydo mama Jurgita Morkūnienė, kuri labai įdomiai, išsamiai ir linksmai pristatė autobuso vairuotojo profesiją. Mokiniai turėjo nemažai klausimų viešniai, susitikimas vyko aktyviai bendraujant.
5 c klasės mokiniams organizuota profesijų viktorina. Jos metu išbandė savo žinias apie įvairias profesijas, profesijų atstovų darbo specifiką.
5 d klasės valandėlėje dalyvavo Margaritos mama Kristina Gervienė, kuri papasakojo apie profesinę karo tarnybą, apie jaunuosius šaulius.
6 a, 6 b, 6 c ir 6 d klasių mokiniai gavo užduotį pasidomėti apie savo svajonių profesiją: kokių savybių reikia, norint būti geru darbuotoju; kur galima gauti tinkamą kvalifikaciją; į kokius dalykus mokantis mokykloje reikia sutelkti dėmesį. Vaikai papasakojo apie savo svajonių profesijas, buvo norinčių tapti lakūnais, ugniagesiais-gelbėtojais, farmacininkais, chemikais, gyvūnų prieglaudos prižiūrėtoju, kelionių fotografu, darželio auklėtoju, aktoriumi. Kiti rinktųsi būti virėju, kirpėju ar teisininku. Buvo tokių, kurie tiksliai išvardino, kokius dalykus reikia ypač gerai išmanyti, kokioje aukštojoje mokykloje galima profesijos pagrindus įgyti ir pan.
7 a klasės mokiniai žiūrėjo ir aptarė filmą „Antras žingsnis. Profesijos pasirinkimas“, dalinosi mintimis apie svajonių profesijas, kalbėjo, ką jau dabar galėtų nuveikti, kad svajonė taptų pasiekiama. Tiems, kurie dar negali įvardinti svajonių profesijos, pasiūlyta atlikti savęs pažinimo testų.
7 b klasės mokiniai papasakojo apie savo svajonių profesijas, pristatė pateiktis apie tėvų profesijas, kartu su E. Vidugirytės mama diskutavo apie profesijų reitingą ir aktualumą.
Beno Baltušniko mama pristatė 7 c klasės mokiniams savo patirtį įvairiose darbo vietose. Kalbėjo apie priežastis, skatinusias jas keisti bei ieškoti darbo, kuris teiktų pasitenkinimą ir galimybę nuolat tobulėti. Papasakojo apie naujas pareigas vienoje transporto įmonėje ir iššūkius, su kuriais susiduria darbo metu.
7 d klasės mokiniai Julija Daugytė ir Gvidas Augėnas pristatė ir papasakojo apie savo būsimas svajonių profesijas: geomorfologijos geofiziko ir mikrobiologo darbą.
8 a ir 8 b klasių mokiniai kalbėjo apie keisčiausias pasaulyje profesijas, atliko karjeros testą „Profesijų mozaika“. Išsiaiškino dominuojantį asmenybės tipą. Susipažino su pateiktu karjeros tikslu ir tinkančiomis profesijomis.
8 c klasės mokinė Gabrielė Jackevičiūtė kalbino savo močiutę, jau 30 metų dirbančią vakų darželyje auklėtoja. Gabrielės močiutė palygino dabartinę kartą su ankstesne. Vyko klasės diskusija apie profesijas, vertas daugiausia dėmesio. Mokiniai išskyrė gydytojo, gaisrininko, mokytojo profesijas.
Jau mokykloje mokiniai susipažįsta, kokios profesijos egzistuoja, kokios darbovietės yra artimiausioje aplinkoje, kokios yra profesijų kryptys ir galimybės. Šaunu, kad profesijas pristato tėvai ir seneliai. Mokiniai tokiu būdu pradeda pažinti save, aplinką, darbo rinką, susipažįsta su tam tikrų profesijų atstovais. Tai yra glaudus ir efektyvus ryšys, į vaikų ateities profesinį veiklinimą įtraukiantis visus bendruomenės narius.
Profesijos patarėja Asta Sakalienė