Panevėžio miesto savivaldybės taryba 2019 m. sausio 31 d. sprendimu Nr. 1-5 pritarė Panevėžio miesto savivaldybės ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo aprūpinimo centro projekto „Lyderių laikas 3“ bendradarbiavimo sutarties sudarymui. Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės lėšomis. Projektas „Lyderių laikas“ yra nacionalinė iniciatyva, siekianti Lietuvos švietimo sistemoje įtvirtinti lyderystei palankią aplinką, kuri skatintų mokyklų, savivaldybių ir nacionalinio lygmens švietimo darbuotojus siekti mokinių ugdymosi pažangos, inicijuoti ir vykdyti kokybinius pokyčius savo organizacijose. Projektas įtrauks profesinio mokymo, formaliojo ir neformaliojo švietimo mokyklų, nacionalinio ir savivaldybių lygmens švietimo atstovus.
Visą informaciją apie įgyvendinamą projektą galima rasti čia
2019 m. sausio 24 d. Panevėžio miesto savivaldybėje vyko pažintinis Švietimo aprūpinimo centro atstovų, kuruojančių projekto „Lyderių laikas 3“ veiklas Panevėžio mieste, susitikimas su Savivaldybės vadovais, Švietimo ir jaunimo reikalų skyriaus atstovais, mokyklų vadovais. Susitikimo tikslas – išsamiai pristatyti projekto veiklas, išsiaiškinti savivaldybės komandos vaidmenį, atsakomybes ir įsipareigojimus, kad būtų užtikrintas darnus kūrybinės komandos darbas su konsultantais bei tyrėjais kuriant ir įgyvendinant pokyčio projektą, bendradarbiavimas su Savivaldybės taryba, administracija, mokyklomis, socialiniais partneriais, mokymų programų ir kitų LL3 veiklų įgyvendinimas savivaldybėje. Projekto veiklos vyks nuo 2019 m. vasario 1 d. iki 2020 m. gruodžio mėn.
2019 m. vasario 26 d. Panevėžio apskrities G. Petkevičaitės-Bitės viešosios bibliotekos konferencijų salėje įvyko įžanginis projekto renginys, sukvietęs nemažą būrį švietimo bendruomenės atstovų. Renginio metu Švietimo aprūpinimo centro direktoriaus pavaduotoja Rasa Šnipienė ir Švietimo aprūpinimo centro specialistė, projekto LL3 savivaldybių kuratorė Olivija Saranienė susirinkusiems pristatė projekto „Lyderių laikas“ idėją, istoriją ir savivaldybėms teikiamas galimybes. Buvo diskutuota dėl galimų kokybinių pokyčių Panevėžio miesto švietimo sistemoje. Susirinkusiuosius įkvėpė pokyčiams dvi sėkmės istorijos, kurias pasakojo pokylių namų „Vasaris“ vadovė Miglė Gruzdenė ir pramonės parko SCAN INVESTMENT vykdančioji vadovė Daiva Masiliūnienė. Renginio metu prisistatė projekto kūrybinė komanda. Į savivaldybės kūrybinę komandą suburti aktyvūs, pokyčių siekiantys, gebantys įkvėpti pasitikėjimą Savivaldybės tarybos švietimo komiteto, administracijos Švietimo ir jaunimo reikalų skyriaus, mokyklų bendruomenių atstovai.
Patirtinio mokymosi sėkmės Panevėžio miesto mokyklose
2020 m. vasario 20 d. Panevėžio „Minties“ gimnazijoje įvyko I-asis mokyklų lyderystės iniciatyvų renginys projekte dalyvaujančių mokyklų kūrybinėms komandoms „Patirtinio mokymosi sėkmės Panevėžio miesto mokyklose”.
Siekdami aptarti patirtinio mokymosi taikymą praktinėje veikloje, pasidalyti jau turimomis šio mokymosi sėkmės istorijomis 10 miesto mokyklų komandos, 4 gimnazijų, 6 progimnazijų, net 43 įvairių mokomųjų dalykų mokytojai, mokyklų vadovai dalyvavo I-ajame LL3 projekto mokyklų lyderystės iniciatyvų renginyje „Patirtinio mokymosi sėkmės Panevėžio miesto mokyklose“. Renginį moderavo lektorius Gintautas Katulis, psichologas, patirtinio ugdymo mokymų vadovas, psichologijos doktorantas. G. Katulis yra tarptautinio patirtinio ugdymo ekspertų tinklo „Via Experientia“ narys, dirba su patirtinio ugdymo mokymais, kurių metu dalyviai skatinami inicijuoti pokytį, mokytis iš savo patirties, geriau suprasti save ir savo komandą. Pirmoje renginio dalyje lektorius pristatė patirtinio mokymosi principus, akcentavo refleksijos svarbą. Antroje renginio dalyje LL3 projekte dalyvaujančių mokyklų komandos dalijosi jau turima patirtinio ugdymo ir bendradarbiavimo patirtimi, pasidžiaugė vykdomais projektais, bandymais, integruotomis pamokomis. Dalyviai suprato, kad kiekvienos mokyklos patirtys ir galimybės yra skirtingos, kad progimnazijose ir gimnazijose negali būti vykdomi vienodos apimties darbai. Refleksijos metu dalyviai pasidžiaugė, kad Panevėžio miesto mokyklos turi kuo pasidžiaugti, sėkmingai plėtojamas patirtinis ugdymas įvairių dalykų pamokose. Mokytojai praplėtė žinias apie veiklų įvairovę skirtingų tipų mokyklose, pasisėmė naujų minčių pamokoms organizuoti, išsinešė bendradarbiavimo idėjų. „Pamatėme daug veiklų pristatymų, patyrėme, kad reikia bandyti, pasinaudosime pristatytomis idėjomis, peržiūrėsime kitų mokyklų internetines svetaines, kuriose pristatoma, kaip vykdomos STEAM veiklos“ – dalijosi įspūdžiais mokytojai ir mokyklų vadovai. Po refleksijos dalyviai susipažino su priemonėmis patirtiniam mokymuisi Robotikos centre „RoboLabas“.
Apibendrindami galime teigti, kad renginio dalyviams buvo ne tik įdomu, bet ir labai smagu dalytis įvairiomis patyriminio mokymosi patirtimis. Tikimės, kad ir kiti mokyklų bendradarbiavimo renginiai bus tokie pat sėkmingi ir nuotaikingi.
Informaciją apie Panevėžio KK vykdytas veiklas galima rasti čia